tirsdag 31. mars 2009

Sommer sett, forklekjole og bukse.



















Jeg leker meg med farger og form, og ikke minst håper jeg på en fantastisk sommer i år!
Forklekjole og buksa består av sengetøy med mer og mindre kreppeffekt. Pynten på kjolen er en heklet brikke, er det ikke det det heter? Iallfall synes jeg det passet bedre på denne kjolen enn på bordet.... Det var kanskje litt rart sa min kjære mann, mens han nok helst mente at det var litt "stygt". Men greit nok, for det er en kjent sak at det jeg synes er kreativt og litt kult, synes nok han er litt "for mye"... Og det er nok fleire som mener som han, men det er lov å leke litt med hjemmelaga ting og når det stort sett er gjenbruk så har jeg god samvittighet.
Men jeg liker denne kombinasjonen av mønster og litt roligere stoff på kjolen, og det kan fort bli en favoritt.
Her prøvde jeg meg på å lage lomme i buksa, men siden jeg ville se mye av mønsteret så blei lomma litt grunn og jeg sydde den igjen. Så da blei det bare "pynte-lomme".
Buksa fikk en rest av stretch-jersey nederst, ekstra lange siden det skal være en sommerbukse som man kan justere til ønsket lengde. Det blei ganske stilig, etter min mening!
Med grønn ribb i livet fikk jeg litt Pippi-assosiasjon, men det passer til ei lita "rampejente". Det hadde nok vært penest med lik farge på ribb i livet og leggen, men desto livligere dette....
Kantebånda har jeg laga av retro- sengetøy fra Fretex.


2 kommentarer:

  1. Hei!
    Så masse flotte plagg du har sydd!
    Hilsen Lille-T inne på SK. :0)

    SvarSlett
  2. så utrolig mykje fint du laga

    SvarSlett

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.