lørdag 4. juli 2009

"Roser er røde, fioler er blå..." - *Solgt*







Noe sånt skreiv vi i minnebøkene da jeg gikk på barneskolen og fremdeles var det iallfall noen få som brukte slike mønster på tekstilene.....






Denne kjolen er solgt til en kollega, hvor eneste føring var at det gjerne måtte være noe med turkis.






Jeg elsker dette vintagestoffet, et mykt dynetrekk med nydelig farger og mønster.



Jeg har kombinert med nytt bomullsstoff, lilla, med retroblomster fra Stoff & Stil.






Jeg streva fælt med å få maskinen til å sy en skikkelig sidesøm, og når han ikke ville det måtte jeg prøve å rette opp rotet med et bånd som blei festet med pyntesøm. Det blei egentlig ganske fint, og så holder den sømmen, i et litt sart stoff godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.