tirsdag 9. mars 2010

"Helikopteret har landet" Retro-selebukse med helikopter *Solgt*

En tidligere kunde ønsket seg en selebukse med helikopter, som jeg tidligere hadde sydd til ei venninne. Hun ønsket seg oransje og brun, og som ønsket så gjort.

Jeg har visst forbedringspotensiale i å tegne litt mer passe mønster. Buksa blei litt lengre enn nødvendig.
Jeg hadde tidligere sydd en bukse til denne gutten som ikke hadde så mye å gå på og var redd jeg skulle lage denne også litt snau. Derfor blei det vel mer en 104-110 enn en 98-104 bukse her. Man lærer så lenge man tegner og syr.

Jeg sydde inn et lite stykke ribb ved hengslene slik at buksa kan brukes lenge uten at selene kjennes stramme.


Stoff; Herlig mørk oransje velour fra Stof 2000, brun ribb fra Stoff & Stil og elefantinterlock fra Jofotex.

Mønster; eget

Størreslse; 104-110

2 kommentarer:

  1. Läste din presentationstext högst upp i din blogg och jag håller med dig - den där sybacillen vill man INTE bli av med :-). Den får en att må SÅ bra!

    SvarSlett

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.