fredag 5. mars 2010

Retro-overall

Dette er en bukse som lenge blei liggende uferdig, tatt fram igjen, lagt vekk for så endelig å bli heilt ferdig. Nesten for seint - gutten min vokser som andre barn - men litt rekker han kanskje å få brukt den.
Har ingen god grunn for at jeg ikke gjorde den ferdig med det samme, det eneste jeg kan tenke meg er at den krever noe håndsøm.

Jeg har valgt å la glidelåsen i kontrastfarge være synlig som en ekstra detalj ved overallen. Og det er vel ingen hemmelighet at jeg er glad i brun og oransje.....
Lommene i front er pyntet med stjerner for å gjøre enda litt mer ut av buksa, den blir litt tøffere da synes jeg.

(Det ser visst ut som det er ulik lengde på buksebeina, men det er det heldigvis ikke.)

Stoff; Brun cord fra S&S, belegningen(?) er laget av retro-sengetøy fra Fretex. Lommene er pyntet med stjerner av bomullsfrotte fra et retrohåndkle.

Mønster:  Noe endret fra et gammelt simplicitymønster min mor brukte, eller iallfall hadde fra da jeg var liten.

Størrelse: 104-110

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.