tirsdag 13. september 2011

Omslagsjakke *egen*

Minstejenta trengte en liten jakke å ha i vogna og bilen nå når sommeren var forbi.

En kveld jeg reiste på inspirasjonstur i Bloglandia, stoppet jeg hos Gekko som lager så mange fine ting og også har mange gode "bruksanvisninger".
Jeg fant da denne om omlottjacka og tenkte jeg kunne prøve en lignende variant.

Jeg tegnet et mønster i ca str 56 og satte igang i de sene kvelds- nattetimer.


Dette blei resultatet - i tillegg til enormt mye støv oppi hulen min.


Latskapen lenge leve? Når jeg syr nyttesøm til mine egne gidder jeg visst ikke å skifte tråd.
Det hadde blitt mer helhetlig om jeg hadde tatt meg det bryderiet.
Men jakka varmer jo heldigvis like godt.


Tunga må holdes rett i munn og kanskje man skal prøve nye ting litt tidligere på døgnet, eller kanskje litt seinere etter å ha sovi litt...
Jeg gjorde en liten tabbe med knytebåndet på utsiden - det vises på vranga når man legger det klart til knyting. På innsiden av jakka klarte jeg det utrolig nok riktig....
Det er altså mulighet for forbedring til neste gang og jeg vil også gjøre noen mønsterendringer for å få det "perfekt".

6 kommentarer:

  1. Fin hoodie! Klart at det er ok å lenke, og så er det veldig hyggelig at du sa fra så jeg kom meg en tur innom bloggen din! :-)

    SvarSlett
  2. Hei! Har nettopp funnet bloggen din - gøy med syglade damer :-) Jeg legger meg til som fast følger - (er selv ny blogger)
    Ha ei fin uke :-)

    SvarSlett
  3. "Nyttesøm"!!! ÅÅåå, du er en ordentlig sydame, altså! Det har jeg jo egentlig skjønt en stund, men her har vi håndfast bevis ;) Superfin jakke, så flink du er! Sover du ikke, eller? Eller har du en beibi som sover, kanskje? Jeg har hørt de finnes... Min sover absolutt, men helst på meg i en eller annen form, noe som begrenser handlefriheten min en hel del. For ellers hadde skapet vært fyllt til randen av hjemmesydd babytøy til nå, håjajamensann!

    Håper dere har fine dager og koser dere!

    SvarSlett
  4. Tusen takk snille du!!!
    Oooh... Den jakken så utrolig digg ut:) Flinkas.. Hadde vært kjekt å hatt et treff i løpet av vinteren... Klem

    SvarSlett
  5. Ikke verst at man bare kan sette igang og lage noe sjøl:)

    SvarSlett

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.