torsdag 12. januar 2012

Nye merkelapper fra 3eXter og litt om merke-/navnevalg.

Endelig var de her, de nye fine merkelappene fra 3eXter! Her vil jeg rett og slett gi litt gratis reklamere fordi det var veldig god service og jeg er godt fornøyd!


Bilde fått av innehaver Ulrika Melin

Jeg gikk tom for rockefår-lapper når jeg sydde så mange klær til julemarkedet. Jeg hadde lyst på litt forandring og slike brettede lapper til å sy i sidesøm. Jeg leitet lenge på internett etter ulike alternativer, og siden jeg føler meg litt tryggere på svensk språk enn engelsk var dette et veldig bra alternativ. Dessuten var det en bra pris!

For det var ikke gjort i en fei, å bestemme seg. Men Ulrika var veldig tålmodig og kom med mange gode forslag og viste meg mange ulike fargemuligheter og størrelser.
Jeg ønsket meg en enkel lapp til sidesøm, og etter mye fram og tilbake med ulike forslag fra Ulrika så valgte jeg sort med hvit skrift på den ene siden mens e, (for Elisabeth) er grå på den andre siden.

Med blitz

Uten blitz
Og en liten titt på den fine eple-skåla jeg kjøpte på Maxi, i Porsgrunn, i juleferien

Men jeg klarte ikke heilt å fri meg fra den brune lappen, det må liksom være noe brunt, oransje eller gult til rockefår...

Og jeg hadde lyst å ha et symbol/tegning også. Tidligere har jeg brukt bilde av et får siden jeg er et rockefår.

Merkenavnet/navnevalget spiller på at jeg digger rockemusikk, gjerne god gammel tungrock, men jeg er ingen hard-rocker med tatoveringer og utagerende livsstil, men snarere et lite får i den sammenheng - et "rockefår". Så kan man selvsagt lede det mot "the black sheep of the family", jo kanskje, men trur ikke det er så gærent ;-)

Hadde jo vært kult med en sau med gitar slik at det blei ordentlig rockefår, men jeg er ikke så god til å tegne. Jeg tegnet derfor en sau/et får ut fra mine favorittformer - firkløver og hjerte.

Utifra mine ressurser på grafisk formgivning må jeg se meg godt fornøyd med denne tegningen. Forandring blei det altså på merkelappens størrelse, motiv, farge og tekst. Gul tekst på brun for å holde meg der jeg trives blant retrofargene.

Tusen takk for god hjelp, Ulrika Melin

2 kommentarer:

  1. En nettside jeg skal lagre til neste gang det blir aktuelt med flere merkelapper. Lappene dine var veldig fine. :)

    SvarSlett
  2. Takk for tips.
    Jeg er i en liten sånn: vil-gjøre-noe-nytt-med-lappene-mine-situasjon.. men vet ikke helt hverken hva eller hos hvem eller hurleis og hvorledes.
    Kjekt med litt tips og ideer.
    Lappene dine ble kjempefine, og den nye logoen din ble perfekt!

    SvarSlett

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.