mandag 3. oktober 2011

Tvangstanker eller inspirasjon

Vi har vært så heldige å få mange fine små klær til minsten, naturligvis mest bodyer og topper. Og da må man gjerne ha noe på beina også - iallfall nå når sommeren definitivt er over/aldri kommer i år.
Jeg må innrømme at jeg liker best når klærne oppe og nede matcher hverandre litt. (Det hender jeg må godta, om ikke akkurat stygge så gjerne litt rare fargekombinasjoner når de største bestemmer dagens antrekk. De har meget sterke meninger om hva de vil ha.)
Om dette er tvangsmessig kan jeg vel neppe uttale meg om selv, men når man får noe søtt som man ikke har noe matchende til så får man iallfall inspirasjon til å lage noe til.


I dette tilfellet ville jeg lage en sparkebukse til denne blå-lilla toppen fra Mexx, og valget falt da på denne ceriserosa frottéen. Rosa er nok ikke min favorittfarge og det er visst mange som trur vi har fått en gutt når de ser ned i vogna på en, etter min mening, unisex kledd baby. (Men med en søster på vel 4 år som vil være med å bestemme hva snuppeliten skal ha på er det jo ikke fritt for at det rosa babytøyet av og til må på....)


Jeg blei av en eller annen grunn forstyrret mens jeg sydde på denne og den blei liggende dag etter dag før den fikk strikk i livet, og enda lengre tid tok det før den blei vist her. Nå er den vel snart for liten.... Og denne gang fikk jeg sydd på føttene uten trøbbel;-)



Stoff: Tynn stretchfrotté fra Mjuka Tyger
Mønster: Ottobre mønster lånt av en kollega, str 56


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.