mandag 17. mai 2010

"Surprise me" *Solgt / Sold*

Denne er sydd på bestilling fra en mor i barnehagen. Hun hadde sett denne kjolen og ønsket å bestille 2 kjoler med lignende form. Når jeg spurte om spesielle ønsker svarte hun noe sånt; "everything is good, surprise me". Det kan man vel kalle frie tøyler. Det eneste jeg visste var at datteren/moren liker sterke farger bedre enn lyse.

This is made on order from a mother in preschool. She had seen this dress and wanted to order two dresses with similar shape. When I asked about special wishes she replied something like, "everything is good, surprise me". The only thing I knew was that the daughter / mother likes bright colors better than light.

Jeg gikk og kikket på stoffene mine i flere dager uten å bli heilt enig med meg selv. Jeg hadde lyst til å lage noe med farger, noe barnlig eller "morsomt" og litt annerledes. Typisk fransk blir det nok aldri, iallfall ikke før vi kommer hjem til Norge......og jeg lengter tilbake til det fine året i Paris.

Jeg trur jeg lyktes med min "halvbevisst kjole". Den har litt av alt jeg tenkte meg, og er absolutt en "surprise me"-kjole.

I think I succeeded with my "semi-conscious dress." It has a little of everything I thought of and is definitely a "surprise me" dress.


Jeg var litt spent den dagen jeg skulle levere den. Kjenner de Pat og ville den falle i smak?
Jenta var iallfall fornøyd, for kjolen kom på med det samme, og ifølge moren ville hun også ha den på i det våte og sure været dagen etterpå.

I was a little tense the day I would deliver it. Do they know Pat and would they like it?
The girl was at least satisfied, the dress was put on right away, and according to her mother she would also wear it the day after, even though the weather was bad.
 
(Her testet av min egen 3 åring som gjerne ville ha den om den ikke falt i smak hos bestiller)
(Here tested by my 3 year old who wanted to have it if not sold)

Stoff: vintagegardin, Stoff og Stil og Åhlens
Mønster: eget, "forbedret"
Størrelse: 98-110
Pris: 44 Euro (ca 350kr)

Fabric: all from Norway
Pattern: my own, improved
Size: 3-5 years
Price: 44 Euro

De som er oppmerksomme har kanskje sett den falske splitten som blei til ved et lite uhell. Kjolen hadde litt trang hals og jeg bestemte meg for å lage splitt bak, men plutselig hadde jeg en liten splitt framme også.....
Etter inspirasjon fra Jippiyes bl.a fant jeg ut at jeg kunne bruke uhellet til noe positivt og lagde en søt falsk splitt av den lille ekte splitten..... Det blei egentlig litt dekorativt, om jeg kan si det selv?

Those who are aware may have seen the false front, that was split by a small accident. The dress had a little narrow throat and I decided to make the split rear, but suddenly I had a split in front also .....

Inspired by Jippiyes, among others, I found that I could use the accident into something positive and made a sweet fake split of the small real split ..... It was actually a bit decorative, if I may say so myself?

2 kommentarer:

  1. For en fin og artig kjole!

    SvarSlett
  2. Hei :-)
    Hyggelig at du hadde lagt igjen et spor på bloggen min, så jeg oppdaga deg også! Denne kjolen var jo helt fantastisk. Liker navnet ditt veldig godt, det "råkker" :D

    SvarSlett

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.