lørdag 13. april 2013

Bustyvel - Pinnsvin - Piggsvin - søtt dyr har mange navn


Bustyvel er mitt favorittord og kanskje også min favoritt når det gjelder dyremotiv.....


Disse fleecedressene var julekalenderens største gave - julaftengaven.

Ganske greit med godt og varmt fleecesett denne kalde vinteren. 
Den er brukt som kosedress og som mellomlag, over ullundertøyet og under vinterdressen. 
Sånn sett er det en fordel at det er en nokså smal modell.

Fleece fra Stoff & Stil i Kristiansand og fra en fransk nettbutikk.
Den lilla er i str 116-122
Den blå/turkise er i str 122-128



Eldstemann "in action". 

Godt og varmt i et gammelt trekkfullt hus.

Lillegull måtte jo også få noe med bustyvel på, sydde derfor to ullbodyer til henne.
Jeg trudde jeg hadde lite ull i denne str, 
men plutselig dukket det opp en eske med diverse klær og deriblant endel ull. 
Ikke så galt at det ikke er godt for noe, denne lange kalde vinteren har krevd noen skift.


Ulljersey fra Myllymuksut 
Str 80
eget mønster


Jeg fikk laget enda en body av ulljerseyen, 
men den har vanlig arm og bustyvel på brystet,
 brun rygg og "bustyvelermer".


Lillegull leiker med morfar i sin "nye" ullbody. 
(Ullstrømpebuksa fra Safa er kjøpt på Spar-Kjøp)



3 kommentarer:

  1. Sikke nogle vældig fine ting du laver. De fleecesæt er virkelig lækre :)
    Hilsen Mette

    SvarSlett
  2. Flotte plagg med piggsvin!!!
    Smart med ulljersy til Bodø :0)

    Fortsatt fin søndag!

    SvarSlett

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.