fredag 13. mars 2009

Shorts/Bukse



Det var som sagt sommer da jeg blei hekta på stoff, som man kan sy av vel og merke. Jeg var fersk og ville gjerne øve litt med gamle stoffer, billig og miljøvennlig, iallfall hvis det ikke blir så dårlig/stygt at man aldri kan bruke det til noe. Dette er en gammel gardin fra min oppvekst, så tidlig at jeg ikke kan erindre hvor de blei brukt. Ribben er fra en tynn genser som vaskemaskinen hadde spist en liten bit av. Jeg trudde virkelig jeg ga den maskinen nok å tygge på - makan til frekkhet og forsyne seg så grådig.

Grunnmønsteret er nok fra "Børnetøy du selv kan sy", men noe tilpasset lengden på gardina. Dette var egentlig ganske genialt, for det kunne være shorts til guttungen og bukse til jentungen.

Dette er altså noe jeg liker godt, gjenbruk! Og når det i tillegg har med seg mange minner fra de, for meg, glade 70-åra, er det heilt topp.

Det vil komme mange innlegg med plagg hvor jeg har brukt gamle stoffer jeg har funnet på loftet hjemme, hos farmor og farfar, og ikke minst alle skattene jeg har funnet på Fretex. Jeg blander gjerne også litt gammelt og nytt for å få et, etter min mening, kult resultat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.