mandag 14. desember 2009

Redesign - dongeribukse *gitt bort*




Her har jeg fiksa opp en gammel dongeribukse jeg hadde slitt ut på enkelte steder. Den har nå blitt en ny, unisexbukse. Det er en baggy-bukse med ribb i liv og bein for lang brukstid. For at ribben ,som var litt grovere enn vanlig, ikke skulle bli for slakk i livet sydde jeg knappehull og en kanal for bånd til knyting i livet. Det eneste jeg ikke hadde tenkt på var at jeg nok burde valgt en mer elastisk søm til denne kanalen fordi den tok vekk endel av ribbeffekten... Man lærer visst litt nesten hver gang man prøver på noe nytt.










Jeg har også sydd en jukse-jukse gylf, kun med "dekor"sømmer og en knapp for moro og pyntens skyld.
Bak er det en pyntesøm med stjerner på ene lomma og rundt 2 lommehjørner, og jeg satte på rockefår på den andre lomma for nå var det jo blitt  mer min "design".


Denne buksa passer perfekt til pingvin-genseren som ligger under "til salgs", (under etiketter på venstre side i bloggen.)


Stoff: gammel dongeribukse

Mønster: eget med benlengde etter Gynthers skjema

Størrelse: 5-7 år (og kanskje også 8, pga ribben)

Litt i største laget til min sønn enda....




2 kommentarer:

  1. Så kule bukser! Gøy med re-design.

    Og julekjolene i innlegget under var så søte:)

    SvarSlett
  2. Tak for din kommentar.
    Hvor laver du nogen fine ting.
    Altid dejligt at se hvad andre laver og få gode ideer.

    Kh Gitte

    SvarSlett

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.