torsdag 12. januar 2012

Godt nytt år, (bedre seint enn aldri) og noen glemte bilder

Jeg kikket litt i rockefår bildene mine og fant noen jeg ikke har blogget om tidligere.

Årets juleskjørt, nei jeg mener fjorårets, får kanskje vente nærmere et år før det blir vist. De fleste er vel passelig fornøyd med juletemaer nå. Iallfall er jeg det.

Disse buksene og denne bodyen blei solgt på julemarkedet på Tou Scene:



Redesign av min tynne og myke dongeribukse som var slitt på strategiske punkter. Men den hadde likevel mye fint stoff igjen til ei barnebukse. Ny ribb fra S&S og Jofotex. Pyntelapper/kneforsterkning av herlig eplestoff fra Stof 2000.

Redesign av mammas linskjørt, det var ikke brukt siden jeg var barn-ungdom så da var det på tide med nytt liv som barneklær. Ny lilla ribb fra hylla (husker ikke hvor jeg har kjøpt alle de ulike fargenyansene). Pyntet med baklomme og bilapplikasjoner av en liten stoffbit jeg kjøpte hos tante Mie i Haugesund. Det er så fint dette stoffet så jeg spinker og sparer på hver lille bil/bit.


Denne bodyen av interlock fra Znok design, og tynn interlock fra Mjuka Tyger til kanting blei også solgt på julemarkedet. De fine oransje knappene har jeg kjøpt hos Lykkedragen. Jeg prøvde jeg en annen skulderavslutning enn jeg har gjort tidligere, en som er litt raskere når man bruker kantebåndsapparat.


En liten kortslutning gjorde at jeg sydde den motsatt av jeg hadde tenkt, åpningen skulle egentlig vært bakover. Trur  "Heilt Spesiell" bruker en lignende skulderløsning på sine bodyer.

1 kommentar:

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.