lørdag 18. oktober 2014

Re do: fra gravidbukse til tight jentebukse

Jeg hadde liggende en arvet gravidbukse 
som egentlig aldri passet særlig godt til meg da magen var stor, 
men den dugde som et skift. 
Det er jo tross alt relativt begrenset brukstid på mammabukser. 
Men tre graviditeter gjorde faktisk favorittbuksa mi heilt utslitt.
Denne buksa i feil str./passform hadde god stretch så den blei lagt i redesign haugen.


"Liksomlommepynt" av stjernenagler 


Den ekstra kanten over baklommene ga buksa en god passform.
I både lommer og kant er stoffets vrangside brukt for å skape litt mer liv/kontraster i buksa.
Buksa har jeg tegnet selv etter inspirasjon fra en dongeritights.
Str 116 
Håper å få laget en lignende bukse i str 122-128 av stoff fra redesignhaugen.


Det er nå så lenge siden denne buksa blei sydd at den nå er 
betydelig trangere og snart helt for kort....
Hvor blir tida av?



2 kommentarer:

  1. Kjempelurt å bruke opp gode stoffer på tøy som aldri har hatt god passform. Mine gravidbukser levde sine siste dager da termin kom, så jeg har hatt én bukse etter fødsel. Nå er det heldigvis enkelte av normalbuksene som begynner å passe. I hvertfall nok til at jeg kan bruke de ute blant folk. :D

    Men, ja, hvor blir tiden av? Merker det så utrolig godt nå som det har blitt barn i hus!

    SvarSlett
  2. That is an extremely smart written article. I will be sure to bookmark it and return to learn extra of your useful information. Thank you for the post. I will certainly return.

    SvarSlett

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.