søndag 21. mars 2010

Lek med mønster og stoffrester / Play with pattern design and fabric remnants

Jeg har tegna et buksemønster som jeg ville teste, brukte derfor et søtt fleecepledd som testmateriale. Jeg surra litt med livet i buksa og klipte av så mye at jeg måtte bruke litt elefantjersey som ribb. Det er rom for forbedringer her, lengden passa best til 4-åringen, men vidden var perfekt (tight) for en på snart 3.
Jeg hadde også tegna et mønster til skjørt. Jeg testet med noen små velour rester. Ikke nok til ensfarget skjørt, derfor en mer fargerik variant i fine farger. Jenta mi syntes det var storveis med et lite skjørt. Jeg blei først heilt fornøyd etter å ha sydd på et fast bomulls skråbånd. Da fikk jeg fram den "litt spesielle svungen" på skjørtet.
Here I have played with pattern design and tested it with fabric remnants (skirt)and a polkadot fleece blanket (pants). It resulted in a fun skirt for my daughter, and pants with width perfect for age 3 (tight) and lenght more like 4 years. It will do for my daughter even though there is a improvement potensial.


4 kommentarer:

  1. Så kule! Gøy å leke seg litt med farger og mønster innimellom:)

    SvarSlett
  2. Ja- kule er ordet! Tenker buksen har en perfekt sleng på.

    SvarSlett

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.