mandag 17. mai 2010

Vage minner / vague memories

Jeg har noen vage minner om barndom, rød frotte shorts med hvite kanter, sol, sykler og hoppestrikk. Kort sagt en deilig sommerdag i byggefeltet.

Jeg ville prøve å lage en lignende retro shorts til gutten min, fordi jeg "husker" at det var en behagelig shorts. Og nå trur jeg at jeg hadde syntes den var kul i tillegg!
 
Her er altså første forsøk på en retroshorts til guttungen. Mønsteret jeg lagde er ikke så aller verst, men jeg strekker litt for mye i ribben når jeg syr kantebånd.  Men øvelse gjør vel mester!??

I have some vague memories of childhood, red shorts with white borders, sun, bikes and bungee jumping. In short, a lovely summer day around the houses.

I will try to create a similar retro shorts to my boy, because I "remember" that it was a comfortable shorts. And now I think that I had thought it was cool as well!
 
Kan det bli mer retro? Legg merke til barneTV i bakgrunnen.

Stoff / Fabric: velour rester og ribb fra S&S / Velour remnants and tricot from S&S
Mønster/Pattern: eget / my own
Str. / size: 104-110

1 kommentar:

  1. Hi, hi, skikkelig retro dette ja:)

    Laget lignende til eldstejenta mi i fjor, bare synd hun ikke ville bruke dem. De er nemlig oransje, og det var visst helt feil farge!!

    SvarSlett

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.