fredag 4. juni 2010

"Hvorfor har du så store øyne, bestemor?" - min "jakt" på solhatt fortsetter...


Jeg tegner og syr, noen ganger går det bra og andre ganger blir det slett ikke slik som inni hodet mitt.............. Men jakten på solhatten fortsetter...

Denne blei defintitivt ikke akkurat slik jeg ønsket. Denne ga meg "Rødhette og ulven" assosiasjoner. Har et bilde i huet, trur det stammer fra NRK sin serie "Kan du se hva jeg sier?". Hvor de brukte tegnspråk og "Cavatina" var kjenningdmelodi.... Noen andre som husker dette programmet?

Denne hatten endte som en søt jentehatt istedet for guttehatt.... og kan jo også brukes på "ulven"....

Var ikke heilt sikker på om geometrikunnskapene stemte med solhattideen, så jeg samla sammen litt stoffrester til å lage en testmodell.





Det blei ikke heilt pent i toppen heller så der satte jeg en knapp som vesla valgte (blant 5 stykk, for skulle hun sett på alle så hadde jeg vel ikke fått noe svar de nærmeste dagene...og det har jeg ikke tålmodighet til.





Stoff: vintage fra Fretex, og/eller andre som rydder
Størrelse: 2-4 år
Mønster: eget

1 kommentar:

  1. Jeg husker vagt NRK-serien, men husker ikke noen solhatt derfra.
    Er enig i at hatten ga litt "Rødhette og ulven"-følelse, men den var da litt sjarmerende likevel og gjør helt sikkert nytte for seg :-)

    SvarSlett

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.