onsdag 14. juli 2010

Min første heldress til baby / My first babysuit

Her er mitt første forsøk på å lage en heldress. Jeg har også for første gang laget en "konvoluttåpning" i halsen. Det krevde litt tegning og tilpasning før jeg fikk et bra mønster til det. Bra mønster er foreløpig en overdrivelse. Jeg har ingen baby å teste det på, men jeg har gått utifra en størrelsestabell for barn for å få mest mulig riktige proporsjoner.

Bustyvel-applikasjonen burde kanskje vært en cm eller to lenger ned, men jeg er stort sett fornøyd med mitt første forsøk.

Stoff; lys gråmelert velour fra Butinnette (fransk nettbutikk)
Mønster; eget
Størrelse; 62cm

Here is my first attempt to create a babysuit. I made an "envelope opening" in the neck. It required some design and adaptation before I got a good pattern to it. Good design is currently an exaggeration. I have no baby here to test it on, but I have based the pattern on a size table for children to get the most appropriate proportions.

The hedgehog should probably be an cm or two farther down, but I'm pretty much satisfied with my first attempt.

Fabric; Grey, (mixed), stretchvelour from Buttinette (french internet shop)
Pattern; my own
Size; 62cm (3-6 months)

3 kommentarer:

  1. Den ble jo nydelig. Herlig applikasjon og fargekombi :)

    SvarSlett
  2. Kjmpefin! Imponerende med egenprodusert mønster! Flott applikasjon også :-)

    SvarSlett
  3. Den ble kjempefin! Har kjøpt mønster fra stoff og stil på heldress som ligner veldig på din. Mener å huske det både var konvoluttåpning og knapping i skrittet... Stilig me applikasjon på brystet !

    SvarSlett

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.