fredag 22. juli 2011

Hverdagsklær og "prinsessekjole"




I våres ønsket gutten min seg en fleecebukse. Han valgte farger og vi fant et strykemerke av Bill som pynt. I ettertid så innser jeg at jeg er mer glad i denne buksemodellen enn min sønn er. Han liker det nok best litt smalere i leggene. Men litt har den jo blitt brukt. Jeg liker også godt fargekombinasjonen av turkis og oransje.

Jenta mi er ei skikkelig kjolejente og trengte en "overgangskjole". Rosa er også favorittfargen så jeg regnet med at den ville falle i smak. Da jeg kjøpte stoffet hadde jeg kjole i tankene. Ofte kjøper jeg bare stoff fordi jeg liker det og finner bruksområde seinere.  Vanligvis liker jeg jo best å kombinere flere stoffer i et plagg, men til denne fant jeg egentlig ikke noe som matchet godt, eller skapte en kontrast jeg likte. Defor en nokså "kjedelig" kjole, men perfekt til barnehagebruk. Enten med noe under eller over, alt ettersom været er.


Dette var en hverdagskjole og ikke det som er mest populært, det skal helst være litt prinsesseaktig.
Jeg må innrømme at jeg synes det finnes utrolig mye stygge, syntetiske og rosa prinsessekjoler der ute. Mange som aldri får komme i hus så lenge jeg kan bestemme.
Uff, for ei grusom mor jeg er som ikke kan klare å imøtekomme slike prinsessekjole-drømmer.
Men for å bøte litt på dette så ville jeg forsøke å lage en litt enklere "dilldall-kjole" i mer Rockefår-ånd.
Derfor blei altså denne redesign kjolen til. Nattkjole, pysjbukse og gardin har fått nytt liv som "Rockefårs prinsesse kjole".



3 kommentarer:

  1. Flotte plagg du har laget :)

    SvarSlett
  2. Rockefååååår!!! Gratulerer så veldig masse!! Gjett om jeg er ørlite grann misunnelig da - du er ferdig og har sust forbi meg i løypen! Nå kan du drikke cola, te og kaffe uten å rasjonere koffeindosen! Spise brie og blåmuggost, sushi, vakumpakket kjøttpålegg... Ok, det siste er vel strengt tatt ingen delikatesse uansett.
    Og så har du fått den lille jenten din ut - helt klart hovedbonusen, vil jeg si! Det hørtes ut som en grei fødsel, kjekt å få kjennskap til de variantene også! Her håper jeg på at det hele snart er overstått. En dag over termin, og allerede relativt kraftig utålmodig.

    Fy søren, for en gøy kommentar å få av deg! Jeg må bare gjenta meg selv med enda mer GRATULERER!! Kose dere så veldig masse hele gjengen!

    SvarSlett
  3. Kjempefine klær! Du er jammen god.
    Kjedelig med trøbbel med bloggen, men ettersom jeg ser ovenfor her, har du mye kjekt å holde på med og kose deg over.
    Gratulerer!

    SvarSlett

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.