søndag 4. mars 2012

Bestilling og ny utfordring

Dongeribukse med ribb i ben og i livet.
Husker ikke hvor stoffene kommer fra.
Str 122-128
Kr 399,-

Myk og god bukse i mørk blå bomullschambray, pyntet med heklete roser jeg har fått av Namaste
Fin liten detalj på en bukse jeg ikke ønsket nokså rein i designet.




Buksa er sydd etter inspirasjon fra en vid og mjuk bukse jeg selv har.
Jeg sydde inn mange rader med tynn strikk i sidene, og en litt tjukkere strikk i linninga.

Jeg fikk en bestilling på gode bukser til ei jente på 7 år. Det skulle gjerne være bred og mjuk ribb i livet. Jeg fikk jentas mål og tegnet to forskjellige buksemodeller.

Dette var litt spennende fordi jeg ikke har sydd til så store jenter før. Antakelig er ikke retrostoff høyest på ønskelista, og det bør vel helst ikke bli for barnslig. Mora ga meg et hint om at mottaker var mer glad i blå enn rosa, og at lilla var ok.

Da jeg var ferdig var jeg rimelig godt fornøyd, men jeg var veldig spent når jeg leverte dem fra meg. Heldigvis falt buksene i smak hos datteren, og ikke bare hos mora. Herlig!


Jeg blei godt fornøyd med lommedetaljene på denne, jeg har laget lignende lommer tidligere, men uten coverproens fine pyntesøm. Denne gangen var vi også gode venner og det gikk greit uten noe tull og irritasjon.

Mora var iallfall så fornøyd at hun bestilte 2 bukser til, litt større, når jeg hadde anledning til det. Det er vel den beste tilbakemeldinga en kan få - og jeg blei nesten hoppende glad! (det er dog veldig sjelden jeg tar av for noe som helst).

Bred ribb i livet og anorakksnor som justeringsmulighet gjør den meget fleksibel.


Begge buksene har jeg laget med utgangspunkt i et mønster fra Gynther.
Stoffene er stort sett fra Stoff og Stil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.