mandag 12. november 2012

Tunika og tights bestilling til ei venninne


Ei venninne, og en trofast kunde, spurte i sommer om jeg kunne sy et par velourtights til dattera når jeg fikk tid i løpet av høsten. De var ferdige for en stund siden og er nå hentet.
Etter sigende var det godkjent og det grå og rosa setter var på allerede dagen etter. 

Ønsket var velour og gjerne med et dyr på. 
Sendte et bilde fra lageret og disse fargene ville jenta helst ha.
Rockefår gikk derfor "dempet" til verks denne gang - selv om jeg hadde frie tøyler.
Unge piker liker det gjerne litt rosa, iallfall her i heimen, 
og her syntes jeg at jeg fant en god match, trolig noe av det søteste jeg har laga. 

Heldigvis var det en fargerik tights også, så noen stor identitetskrise blei det ikke;-)



Velour fra hyllene her, og jeg trur den turkise er fra Stof 2000 i København.
Rosa ribb fra Stoff og Stil
Småblomstret bomullsstoff tror jeg at jeg har fått fra mammas lager.
Str 116 
Solgt for kr 750,- 

2 kommentarer:

  1. Hei tante, nå har jeg gjort noe lurt: har nemlig "bokmerket" bloggen din sånn at jeg blir minnet på sida di hver gang jeg surfer :) Kjempefin blogg med masse flotte klær o.l. :) Liker særlig godt linselusa i bildet over her. Gleder oss til å treffe dere i jula! Klem fra AC

    SvarSlett
  2. Så søtt sett. Du er flink til å sy, og veldig produktiv. Her er det sytørke aldeles! Håper jeg får lyst igjen snart!

    SvarSlett

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.