tirsdag 9. juli 2013

Rockefår klær og småting som barselgaver

Jeg blei tante til store barn og ungdommer da jeg gifta meg. Når man bare er 10-15 år eldre og inngifta blir man ikke tante Elisabeth. 
Men niesa mi kalte meg alltid tante da vi treftes ute i Arendal. 
Minnes at jeg følte meg litt gammel da. 
Men på den annen side er det vel ikke verst å være festtante.

Nå har jeg altså blitt grandtante - det får meg iallfall til å føle meg gammel. 
Kanskje fordi de fleste grandtantene mine ikke er her mer....

Uansett, denne niesa er en av de jeg har mest kontakt med i svigerfamilien og derfor måtte det bli en skikkelig rockefårgave til den lille prinsen  

Først ut er en body og bukse i str 62
Indianerstoff fra Jofotex
Blå babycord med rød ribb fra Stoff og Stil
Eget mønster til den litt smale bodyen
Mønster til buksa fant jeg i Ottobre 

Jeg veit at mammaen ikke deler min retrosmak, så jeg holdt meg iallfall borte fra brun og oransje;-)


Body og babybukse i str 56

Gaia og Ko økologisk jersey, (fantastisk mykt), til body
(Kjøpte dette på Stof 2000 for flere år siden).
SikkSakk jersey fra Gekko til buksa
Mønster til babybukse fra Ottobre
Mønster til body er eget

Babybukse med fot hadde jeg god erfaring med til Lillegull.
Det er vanskelig å finne sokker som sitter på de små sparkende føttene.



Jeg sydde likegodt "en maken" body til Lillegull, og nå er det bare restebiter igjen av stoffet.
På en side er det godt å få rydda litt i stoffhylla/bruke det man har kjøpt tidligere, på den annen er det ofte litt vemodig at en ikke kan lage noe mer av et stoff....


Jeg tok også med litt klær jeg har sydd tidligere:

Gulpeklut av myk flanell
Sikleskjerf
Hjelmlue som matcher sikleskjerf
Babybukse str 50-56
Eget mønster til alt, unntatt hjelmlua som er fra Gynther 



Kameraten til min kjære fikk sin tredje gutt i sommer.
 De hadde sendt mesteparten av sitt babyutstyr til Ghana.
Derfor lagde jeg litt forskjellige ting til dem.
Turkis og brunt tenkte jeg ville være fint til en litt mørk gutt.



Alvelue med elefanter fra S & S
Sikleskjerf av Gaia & Ko økologisk jersey fra Stof 2000
Sanseklut av turkis velour fra S & S og vintage flanell,
ulike bånd fra "det store lageret" her.
Gulpeklut av dobbel vintage flanell
Liten vaskeklut av dobbel vintage flanell
Spisesmekke av vintage frotté med skyapplikasjon

Eget mønster til alt


4 kommentarer:

  1. Så mye fint du har laget! Kjenner igjen det stoffet fra Gaia & Ko-jeg kjøpte også noen meter for lenge siden. Det er så mykt og godt! Jeg plukket faktisk fram restene jeg har av det for et par dager siden, og har planer om å få laget noen myke trøyer.

    SvarSlett
  2. Så mykje flott babytøy du har sydd! Og så kjekt å få noko som er laga spesielt for mottakaren:)

    SvarSlett
  3. Skamfine barselgåver!!! :)
    Heldige dei som får ekte Rockefår-klede :) Eg var så utruleg glad i den ultrafine gulpekluten at eg nesten brukte den i hel :) Men smikka har eg vore meir forsiktig med, så den kan enno brukast - men berre til fine anledningar ;)
    Du, vi må seriøst møtast snart! Men i mellomtida må eg berre få sendt av garde den lilla Uglvinen til deg i posten.. Jeez, skulle jammen tru at det gjekk an å få til treff mellom Hommersåk og Stavanger litt oftare, men tida berre fyk av garde..
    Sender du meg adressa di på mail til meg, er du snill? :)
    Klemsi

    SvarSlett
  4. Så flotte gaver du har sydd. Og den elefantlua og smekken var lekre - brunt og turkis er fint :)

    SvarSlett

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.