lørdag 14. mars 2009

Bukse


En annen grønn chenille-aktig gardin og et dynetrekk, begge fra Fretex, blir en bukse med stjerner på skrå. Vel bomma jeg visst litt med den ene applikasjonen, men resultatet blei derfor mer livlig.
Ribben er høy og god og buksa som også blei litt lang på beina kan nok brukes lenge. Lettere med sånne strikk-bukser når man er ferdig med bleier og skal gå på do selv, selv om jeg selv elsker selebukser og overaller, kanskje også minner fra min ubekymrede barndom på 70-tallet.
Mønsteret er fra "Børnetøy du selv kan sy" og ribben er fra stoff og stil - takk til min gode venn og nabo, Trude, som inspirerte meg og kunne fortelle hvor jeg kunne få tak i ribb og andre viktige ting når man vil sy.
Nå er det blitt høst og jeg har fått min egen symaskin, etter å ha sprengt mammas gamle Singer og prøvd meg på hennes nye. Det var faktisk en bursdagsgave fra min kjære mann, den beste gaven jeg kunne tenke meg da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.