onsdag 12. august 2009

"Nei, så tjukk du har blitt" - Kjole til meg




Ville prøve å sy en kjole til meg selv, klippet overdelen ca etter en genser som passer og prøvde å klippe skjørtedelen på "gefylen". Det gikk ikke så bra, med de to første forsøkene iallfall.


Det første ville blitt "stappa pølse", og andre forsøk med fast stoff blei visst også litt stramt visse steder. På 3. forsøk tok jeg til fornuft og fant frem målbånd og tegnet et mønster.




Det var egentlig ikke særlig morsomt å oppdage at jeg tydeligvis var slankere inni mitt hode enn i virkeligheten.


Dette blei også bekreftet av guttungen, som så kjekt sa: "Mamma, du har "tjokk" mage!", en dag jeg tok på kjolen.




Det er visst noe som heter at av barn og fulle folk får man vite sannheten.....




Men skitt au, jeg er kjempefornøyd med å få til å lage en kjole til meg selv! Jeg digger jo de varme fargene og retromønsteret i vintagestoffet!




Eget "mønster"


Brun stretchjersey fra Stoff & Stil og vintage sengetøy fra Fretex.




Bildene er fra Paris, og jeg er ikke akkurat avslappet på den siden av kameraet.....

Ved broen har jeg med meg "fort og farlig-veska" jeg har kjøpt av Shamu.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.