mandag 9. november 2009

Bestilling: "noe lilla" *solgt*

Min kjære venninne ønsket seg noe i lilla til jenta si. Ellers fikk jeg "kunstnerisk frihet". Og slik endte det:


Jeg har tidligere sydd noe lignende, men med andre mønstre. Jeg synes dette lilla og gule elefantstoffet fra Stoff & stil er noe for seg selv. Gulfargen er kanskje litt skarp, men sammen med varm lilla velour blir det en frisk kombinasjon som ikke er heilt vanlig i butikkhyllene iallfall.

Jeg tenkte en liten stund på hva jeg skulle lage og inni mitt hode og på skissearket var det bittelitt annerledes. Jeg hadde tenkt å få til mer rynking midt på tunikaen, men det ville seg ikke heilt. Veit ikke heilt hvor det glapp annet enn at det ikke blei heilt etter skissen min. Her må det "forskes" litt mer for å finne det perfekte. Så her blir det rabatt hvis ho likevel er interessert ellers får den bo her sammen med andre elefanter.

Jeg har også her krangla litt med huskylocken min, den liker ikke ribb som kantebånd, den tygger og gnager og forskyver laga mer enn jeg synes er greit så her har vi sydd på nytt noen ganger.

Passformen er bra, testet på jevnaldrende jente som for en gangs skyld syntes det var litt stas å prøve. Det var visst kjekt når ho visste hvem som skulle ha den!
Det er en kjekk kombinasjon med jersey og velour i kjole-tunikaen og en lun velourtights. Jeg er fornøyd med den fine kontrasten den mørke, litt brent, oransjefargen på kanter og applikasjon gir. Og blomsten måtte få en lilla vintageknapp fra Fretex for å bøte litt på at jeg er inne i en periode med mye nye og myke stoffer.
Ermene har ekstra vidde som er tøylet ved hjelp av strikktråd og ribb-kantebånd. En fin liten detalj, som gjør kjole-tunikaen litt fin samtidig som den er hverdagslig.

Og nå jeg fikk til merkelappen rett i sidesømmen ,slik jeg har sett hos Heilt Spesiell og andre bloggere, jippi! Øvelse gjør mester sier man, så jeg bretter opp armene og prøver igjen!

Stoff: alt fra S&S

Mønster: eget

Størrelse: 92-98

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.