mandag 9. november 2009

Genser *egen*

Jeg hadde lovet min eldste og sy en genser til han av det deilige pingvinstoffet fra S&S.

Jeg hadde lyst til å prøve noe annet enn ribb i alle "ender" og etter litt surfing på andre blogger blei jeg inspirert og "undervist" av Kokalal til å lage elastiske kantebånd av ribb. Men fy søren hvor mye mer tidkrevende og pirkete det var enn å bruke ribbkanter! Nå har jeg jo ikke en sånn flott coversømmaskin, (men må innrømme at det drømmer jeg litt om å ha)......, så her er det nålet, presset, nålet og sydd innimellom. Og resultatet blei ganske "brukanes".  Sliter litt med å få endene til å møtes heilt perfekt og min ellers gode venn ,huskylocken, krangler veldig når det blir sånne tjukke kanter - den gnager og syr ujamt i tillegg til å forskyve lagene. Irriterende når en legger såpass mye arbeid i pene elastiske kanter.
Inspirert av Heilt spesiell ville jeg prøve å sy merkelappen inn i sidesømmen, noe som heller ikke blei heilt vellykka - en smule skeivt og med "kinesisk lesemåte", fra høyre til venstre. Men siden den blir værende i familien så får det være det samme.

Noen som har noen erfaringer med det samme? Jeg ønsker veldig gjerne gode stalltips!?




Stoff: Alt fra Stoff og Stil

Mønster: Justert Meedom (str 92)

Størrelse: 104/110


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.