mandag 7. desember 2009

Kjole og tights - *solgt*

Jeg ville prøve å lage en kjole jeg hadde gått og tenkt på. Stadig inspirert av Kokalal som hadde laget så bra veiledning om sying av kantebånd av ribb.

Vi skulle få besøk av gode venner fra Stavanger og jeg hadde sydd helikopterbukse til gutten i familien. Og siden jeg hadde lyst til å teste ut ideen min passet det jo bra å prøve i en størrelse som kunne passe til guttens søster. Alle som har barn veit jo at det fort kan bli "galt" hvis ikke begge barna får noe nytt.. så for sikkerhets skyld kunne jeg likegodt teste i en passelig størrelse.

Jeg valgte, for meg, ikke heilt vanlige farger, grønn og rosa. Men det blei en bra fargekombinasjon. Forandring fryder jo også.

Jeg kranlga fælt med tvillingnåla her og til slutt ga den opp. Den svikta i det ene "kneet" et sted det blei for mye stigning, les; litt mange lag stoff. Sånne dager lurer jeg på om de har det bedre de som har proffe coversømmaskiner?

Stoff: Grønn velour fra Stof 2000, ceriserosa ribb og ceriserosa stretchjersey med hvite sirkler fra S&S.
Lysrosa, nesten hvit, vintageknapp fra Fretex for å ta opp den lyse fargen i sirklene i tightsen.

Mønster: Eget, men hjulpet av størrelsesangivelser og mål på barn hos Gynther.

Størrelse: 7 år



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.