tirsdag 16. november 2010

Bukse til tøff og søt jente

Mer redesign, her har deler av min vinterjakke/kåpe blitt til en tøff og søt jentebukse. Jakka/kåpa mi hadde mistet den ene "døffelknappen" og dens feste, og det blei kåpa sitt dødsstøt.

Den blei hardt såra ifjor vinter da min mor lurte på om ikke den kåpa snart var moden for utskiftning, hun mente jeg snart gikk igjen i den. Vel, er jeg nok ikke den mest shoppinggale dama, og denne kåpa var bare 6-7 år gammel og ikke noe særlig slitt..... Det er sjelden behov for tjukke jakker her på vestlandet, jeg for min del bruker mest "Rogalandsbunadene"/allværsjakkene mine, sommer som vinter. Det er ikke alltid så stor variasjon på temperaturen enten det er jul eller St.Hans, så allværsjakker fungerer bra, da er man jo også forberedt på en regnskur, hvilket ikke er heilt uvanlig her på vestlandet.
Jakka var nesten ikke slitt, den var sikkert mest brukt hjemme på østlandet. Så mamma hadde sikkert sett den hver vinter..... og var nok mer lei enn meg.

Og i høst blei den altså tatt av dage, et barmhjertighetsdrap. Såret og skadd som den var, så var det nok den beste løsningen. Til trøst for oss som var glad i den så har den nå gjenoppstått som en liten jentebukse og kanskje er det noen som kan få bruk for den igjen.



Strikk i linningen bak

4 røde knapper med strikk mellom for myk og god passform og litt til pynt.

Stoff: "militærgrønn" cord, med vintage stoff som blomsterdetalj og fôring i splitten i linningen.

Mønster: eget

Størrelse: 2-3 år (innerbenslengde 34cm)

Pris: 250,-

Denne blir med til julemarkedet.

3 kommentarer:

  1. Så flink du er! Er det ermene som ble bein h er, eller har du lagd beina helt selv?? Okke som, eg e grådig imponert!

    Og så lo jeg av cola-kommentaren din! Jeg hadde nemlig myye mer på hjertet om enmet, men tenke at jeg måtte roe meg kraftig ned, så du ikke skulle tro jeg var sinnsyk. Så viser det seg at vi er sinnsyke begge to, hvilken glede! Jeg skal absolutt prøve tipset ditt med et kort opphold i fryseren før inntak. Jeg har nemlig en boks som jeg sparer til Gilmore Girl ikveld. Akk, livets små, men samtidig veldig store, gleder! Som cola! Og Gilmore Girls!
    Og jeg er evig enig i at dispensercola er et skammelig fenomen. Burde miste retten til å hete cola, for den har ingenting til felles med den opprinnelige. Den verste, ever, smakte jeg i USA. Dispensercola med ikke bare et lite snav av klor, gitt! Sjokkerende!

    Iskald cola... håper du har en i kjølen as we speak! Etter colakommentaren din holdt jeg nemlig på å gå helt bananas i abstinenser... ;)

    Fin kveld til deg, selvsagt med en iiiskald en... Neida, eg gir meg no!

    SvarSlett
  2. kjempe tøff!!du er flink med sy maskina:)Ha en fin kveld..Klem Linda:)

    SvarSlett
  3. Åh, så fina byxor! Slejfen längst ner blev ju jättebra! Det är kul med återanvändning!

    SvarSlett

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.