fredag 2. oktober 2009

"Tusen og en natt" - kjole og bukse *Solgt*











Dette er siste del av en storbestilling fra en kollega. Hun ønsket seg en bukse og en kjole med knapping bak i str 80. Ellers kunne det gjerne være innslag av turkis, da dette var en farge mottakeren var glad i.

Jeg fant fram en flott vintagegardin fra Fretex og kombinerte det med grønn og turkis velour fra Stoff & Stil. Min kjære syntes det så litt orientalsk ut med dette gardinstoffet, derfor ga jeg det navnet "Tusen og en natt".
Har visst bare bilde av den første buksemodellen jeg sydde, men som jeg ikke blei heilt fornøyd med. Sydde derfor en ny, med like lommer, og et hjerte bak på leggen for å matche kjolen. Men den fikk ribb i livet med satengbånd som ekstra knyting i livet og strikk i beina.
Kjolen blei bra ved første forsøk.
Har i ettertid fått høre at iallfall kjolen har vært i bruk ved flere anledninger. Det er alltid koselig med sånne tilbakemeldinger!
Stoff: Fretex, Stoff & Stil og turkis velour og ribb fra en liten butikk med stoff og symaskiner i Sandefjord
Mønster: Eget buksemønster og kjolemønsteret er også eget, men inspirert av en kjole fra "Baby Cool".








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.