lørdag 10. juli 2010

Retro shorts nr. 3

Jeg fortsetter forsøkene mot den "perfekte" retroshortsen. Det blir litt bedre for hver gang. Den første shortsen jeg lagde var uten kanting i siden, og den andre knota jeg til kanting/bånd i siden, men blei ikke heilt fornøyd.
En liten stund etter la Heilt spesiell ut en oppskrift på hvordan hun syr slike kanter, TAKK!
Denne gang gikk det altså takket være henne en god del bedre. Har planer om enda en shorts med noen flere modifikasjoner, og ikke så stram kanting, men alt i alt er jeg rimelig fornøyd, iallfall når det er til mine egne.


"Actionbilder" kommer i et senere innlegg. Stay tuned.

Stoff: Orange stretchfrotté og rød ribb til kanting, alt fra Stoff & Stil.
Mønster: eget, men hjulpet av Heilt spesiell sitt tips til gjennomføring av detaljene.
Størrelse: ca 92 (uten bleie) - 98/104, shortsen skal være tight og materialet er veldig strekkbart.

Her har jeg kombinert den mot stretchfrotté singletten jeg sydde tidligere:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempehyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar.